Kavalíří setkání

20.06.2011 08:48

Tento víkend se konalo klubové setkání kavalírů. Tentokrát v rekreačním středisku Úsvit ve Vanově. Letos jsme byli poprvé.

 

Dorazili jsme až v sobotu dopoledne. Hned jsme zamířili k paní doktorce, která kavalírům poslouchala srdíčka. A protože u svých kavalířích holek srdíčka hlídáme, nechali jsme poslechout i je. Pak jsme se vydali na výlet do Telče a pak k Velkému pařezitému rybníku. Tam nás ale zastihl déšť, takže jsme procházku vzdali a vydali se zpět do kempu. Stihla jsem ještě malý kousek odpolední přednášky o zdraví kavalírů (to mně tedy trochu mrzí, že jsem to nestihla celé).

 

Večer probíhala aukce. Nic jsem nakonec nekoupila, ale bavila jsem se velmi dobře. Příště snad už něco koupíme :)


V neděli ráno probíhala historicky první zkouška Pes dobrý spoluobčan. Zatím pouze na bronzové úrovni. Přihlásila jsem Angelu s Cristelkou (Frenzule byla doma kvůli hárání a nic neumí a Lexinka na to cvičení moc není). A co jsme plnili? Toto:
1. Museli jsme mít u sebe pytlík na uklízení hovínek a identifikační známku
2. Pejsek musel mít vyhovující obojek a vodítko - odepnout, sundat obojek, opět nasadit a připnout k vodítku
3. Chůze na vodítku – pejsek musel být ovladatelný, změny směru
4. Procházka mezi lidmi a pejsky – i tady musel pejsek zůstat ovladatelný na vodítku, klidný, opět změny směru
5. Odložení – vzdálenost 5 kroků, trochu nás zaskočilo, že jsme na těchto 5 kroků nezůstali stát, ale vydali se jakoby okolo psa, což jsme netrénovali
6. Úprava psa – na stole, česání hřbetu, oušek, zadní nohy – pejsek musel zůstat klidný
7. Vyšetření psa – kontrola zubů, přední a zadní nohy, hrudník, ocas – pejsek musel zůstat klidný
8. Přivolání – tady nás to taky trochu zmátlo, trénovali jsme „volno“ a pak „ke mně“. Tady ale musel pes zůstat na místě, páneček se vzdálil a pak si ho přivolal. My ale ještě „zůstaň“ neumíme perfektně a neučíme z tohoto povelu přivolání. Musíme pro příště natrénovat toto na jiný povel.
9. Procházení dveřmi – pejsek nesměl tahat ani být sám tažen, musí zůstat v klidu, než páneček zavře dveře
10. Zodpovězení otázky vztahující se k vlastnosti psa

 

A jak jsme dopadli?
Angela nezvládla odložení, když jsem začala odcházet do jiného směru, tak se zvedla a přišla ke mně.
Cristel je šikulka a má to :)

 

Na vyšetření srdíček:
Angela – šelest odhad st.2-3
Cristel – bez nálezu
Lexinka – bez nálezu – v 7 letech!! Z toho mám největší radost

 

Příšte doufám opět pojedeme, Cristelku se budu snažit ještě něco doučit na stříbrnou zkoušku PDS a Frenzulku trochu uklidnit a i s ní se pokusím o bronzovou zkoušku :) 


[CNW:Counter]